Cererea de certificare :

Este necesar sa ne furnizati informatii referitoare la organizatie, astfel incat sa putem emite o oferta adecvata. Informatiile necesare se refera la produsele sau serviciile pe care organizatia le furnizeaza clientilor, numarul de angajati angrenati in sistemul de management, etc. Cererea se poate inainta online prin formularul de cerere oferta cat si prin Fax folosind structura formularului online.

Analiza cererii :

La primirea aplicatiei, o analizam, pentru a determina daca dispunem de abilitatile si experienta necesara pentru a efectua certificarea pe standardele solicitate, pentru activitatea in cauza.

Raspunsul nostru aferent aplicatiei dvs. :

Prima noastra decizie este aferenta capabilitatii noastre de a satisface cererea dvs, pe baza informatiilor furnizate in prealabil. Daca avem capabilitatea necesara, veti primi de la noi o oferta, ce include toate detaliile necesare; oferta este valabila 90 de zile de la data emiterii ei. Oferta insoteste propunerea de contract. Va vom solicita sa analizati cu atentie documentele inaintate, iar daca acestea sunt acceptabile, va rugam sa le semnati si sa le returnati spre noi. Orice divergente aferente acestor documente se solutioneaza inainte de aprobarea contractului de catre noi, respectiv de catre dvs.

Analiza documentatiei sistemului de management :

Documentatia sistemului de management trebuie trimisa spre noi, fie in format electronic, fie in varianta tiparita. Documentatia pe care o solicitam consta in manualul de management si toate procedurile existente, aferente acestuia. Daca este cazul, vom solicita si alte documente.

Documentele primite sunt analizate pentru a determina daca continutul lor satisface cerintele standardului aplicabil. Daca identificam neconformitati, va vom informa prompt despre acest lucru, inainte de auditul la fata locului; astfel, aveti ragazul necesar pentru a corecta deficientele semnalate.

Auditul :

In aceasta etapa emitem Planul de Audit, ce este transmis spre dvs. Astfel va informam despre detaliile specifice, cum ar fi planificarea pe ore, zone, auditori, etc. Observatiile dvs. privind Planul de Audit sunt analizate, astfel incat sa se indeplineasca obiectivele auditului.

Am vazut reactiile auditatilor pe parcursul auditurilor de certificare si le intelegem foarte bine. Ceea ce trebuie sa retineti este faptul ca auditorii Q.M.C  nu sunt politisti, inchizitori sau reprezentanti a-i vreunei institutii de control a statului. Sunt doar oameni care doresc sa va ajute sa va imbunatatiti performanta, prin semnalarea neconformitatilor din cadrul sistemului de management, bazandu-se pe experienta si abilitatile lor. Ori de cate ori este nevoie, apelam la experti tehnici sa asiste, pentru a atinge cu succes obiectivele auditului.

Neconformitati

Este posibil ca lucrurile sa nu fie atat de bune pe cat ne-am sau v-ati astepta. In astfel de situatii, emitem rapoarte de neconformitate, fara ezitare. Acestea va semnaleaza in mod formal despre deficientele depistate pe parcursul auditului. Astfel de situatii apar atunci cand cerintele standardului aplicabil nu se respecta, sau atunci cand propria documentatie nu se respecta.

Auditorii va vor informa despre modalitatile prin care puteti obtine totusi certificarea.

Chiar daca nu se depisteaza neconformitati pe parcursul auditului de certificare, aceasta nu inseamna ca nu exista. Auditarea se realizeaza prin esantionarea sistemului de management. Este rolul auditului intern sa descopere acele neconformitati.

Daca nu se depisteaza neconformitati, auditorii vor fi mai mult decat fericiti sa recomande certificarea in baza stadardului aplicabil.

Raportul de audit si analiza documentelor, de catre comitetul de avizare :

Dupa finalizarea auditului de certificare, auditorii emit Raportul de Audit, care include toate elementele depistate pe parcursul auditului. Raportul este inaintat Comitetului de Avizare Q.M.C; obiectivul analizei este de a confirma faptul ca auditul a fost efectuat corect, iar recomandarea auditorilor este pertinenta.

Emiterea certificatului :

Q.M.C emite certificatul pentru organizatia dvs. Oficial, procesul de certificare se incheie aici, incepand faza de mentinere a certificarii. Certificatul este valabil pe o perioada de trei ani, conditionat de rezultatele auditurilor de supraveghere.

La data predarii certificatului veti fi informat privind regulamentul de utilizare a certificatului, precum si despre frecventa si durata auditurilor de supraveghere.

Audituri de supraveghere :

Scopul auditorilor de supraveghere este de a dovedi ca organizatia dvs. respecta cerintele standardului sau a standardelor aplicabile, in baza carora s-a emis certificatul. Auditurile de supraveghere reprezinta unul din mijloacele prin care organizatia isi imbunatateste performanta. In mod normal, imbunatatirile sunt infinite, datorita numeroaselor oportunitati existente. Vom fi fericiti daca pe parcursul auditurilor de supraveghere nu se depisteaza neconformitati, insa nu le vom ascunde daca le depistam. Sa nu uitam ca unul din principiile de auditare este raportarea corecta si completa a tuturor elementelor depistate pe perioada auditurilor.